16/3 Making a pair of shorts out of tableclothes

Ja, precis som rubriken lyder så har jag varit och fyndat superfina vita gamla dukar på second hand. Ni vet sådana som har ett mönster, men det syns bara när ljuset faller på ett speciellt sätt på det! Iallafall så är detta till mitt grupparbete med temat Romantisk. Så jag tänkte göra ett par shorts av detta duktyget, tighta och höga i midjan, sen sy ett par vida byxor i skir chiffong som också är höga i midjan som man ska kunna använda utanpå shortsen. Byxorna ska nästan falla så att det liknar en chiffonkjol, men det ska fortfarande vara långa byxor. Iallafall så är det pärlbroderi jag ska använda mig av, så just nu håller jag på och pärlbroderar en accessoar - halsband/krage typ. Och linningen på byxorna ska pärlbroderas och även lite på byxorna, ni får se hur det blir till slut hihi! Här är iallafall shortsen klara, knäppning är en synlig dragkedja i sömmen mitt bak. För att framhäva den romantiska feelingen så la jag till att fållen var vågad typ, jättegulliiigt hihi.



PUSS!


Kommentarer
Mamma

SÅ FIIINT!

2013-03-16 @ 17:25:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0