6/5 What's next? ♥

Oj! Tiden springer iväg här i Umeå och nu är det bara 4 veckor kvar innan jag flyttar tillbaka till Malmö igen. Som sagt så är drömmen att bli designer och kunna försörja mig på det, tyvärr har jag inte sökt in till någon skola till hösten för att fortsätta utbilda mig. Utan tanken är att det ska komma om ett år, och självklart är jag sugen på att söka utomlands.. Milano? Annars är Köpenhamn en rimlig plats och likaså finns ju Stockholm och Borås.. Men jag tycker det verkar lite tråkigt både i Borås och på Beckmans i Stockholm.. vill mycket hellre utomlands. Nackdelen är ju att det kostar desto mer...

Så vad kommer jag att göra när jag flyttar hem till Malmö igen? - Självklart kommer jag att bo hemma i mitt fina rum, och nej, jag tycker faktiskt inte det känns så konstigt att flytta hem igen när man har bott ensam i 1 år. Klart det skulle vara skönt att bo själv igen, men en lägenhet är ingenting jag prioriterar just nu eftersom jag faktiskt har ett hem och en familj i Malmö(som nog innerst inne är glada att jag flyttar hem hihi). Dessutom har jag fått ett heltidsjobb som jag börjar direkt när jag kommer hem! Hur kan livet bara flyta på så bra just nu? Det är ganska otroligt vilket flyt jag har. Det är ett föräldraledigvikariat på 1 år, och det passar ju mig perfekt eftersom jag faktiskt har tänkt söka vidare inom design nästa höst. Så då kan jag jobba i 1 år, bo hemma och spara pengar till ja.. antingen utbildning, resor, lägenhet? Underbart!

Och nu då? Jag fortsätter att arbeta vidare i skolan med kollektionen. I helgen började jag sy upp lite provplagg och tänka sig så fint det blev! Det är som sagt inte det riktiga plagget, utan att provplagg i ett annat tyg. Man syr upp det för att se passform och om det behövs ändringar i mönsterkonstruktionen innan man gör den riktiga. Så, då tänkte jag vara lite smart och faktiskt sy upp plaggen i tyger som jag skulle vilja ha på plagget, men som inte ska vara där i kollektionen. Så det blev användbara provplagg alltså!(oftast gör man provplagg av gamla lakan osv eftersom det inte är något som man kommer använda.)

Den svarta ska alltså bli en vit klänning, och jag provplagget gjorde jag i svart av tyger som jag har haft över sen tidigare uppgifter. Gjorde den kort som en topp eftersom jag faktiskt inte hade mer tyg... hahaha. Men det är ungefär så klänningen ska se ut, fast i vit då alltså.

Och den rosa håller jag på att fixa till ett bra mönster till ryggen. Det ska nog också bli en klänning.. är inte helt säker på hur jag vill att den ska se ut än. Men vi får se!
hihi

PUSS!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0