12/11 Onsdagkväll ♥

 

Hektiskt liv just nu, skolarbetet tar den mesta tiden av mina dagar. Men jag är ju en himla lyckligt lottad människa som faktiskt älskar det jag gör! Det känns som jag har lärt mig så himla mycket redan bara på några månader. Från att inte ha kunnat göra någonting alls i Illustrator, till att faktiskt känna att jag inte har några begränsningar alls, jag kan göra allt i princip(känns det som iallafall, haha)! Tycker det är extra roligt att utmana mig själv och att hitta nya sätt att göra saker på. Parallellt med vårt J.L projekt så får vi små uppgifter och jag vet knappt hur jag ska hinna med allt samtidigt som vi har tentaveckor nu med ett prov/vecka! Jag håller tummarna att jag klarar allt, och btw fick vi tillbaka den första tentan vi skrivit om materiallära, resultatet blev 3 poäng från full pott! 

I helgen så var jag hemma i Malmö hos min älskling, och det är alltid lika jobbigt att köra tillbaka till Borås och bli ensam i några dagar igen... På lördagen blev det lite förtidigt fars dag-firande med familjen och mamma&pappa hade gjort våfflor, mums! Men snabbt tillbaka till vardagen och mina student-måltider......

Igår så var jag på Svenska Moderådets trendseminarium inför 15/16 här i Borås på Textile Fashion Center, och det var väldigt inspirerande!!! Första gången jag är på ett riktigt trendseminarium, och jag lovar att det inte är den sista iallafall ;)

Efter att ha suttit på skolan sent varje kväll så var det idag dags att sticka hem när vi slutade för en gångs skull. Behöver dock jobba lite hemifrån och så men det är skönt att kunna sitta hemma och göra samma sak som jag hade gjort på skolan. Nu är det dags att sätta på en kopp te och kura ihop mig i soffan och försöka sammanfatta lite av det vi har tenta i på tisdag!


Lite mysiga bilder från min lägenhet ♥!



Kan inte bli för mycket marmor, eller? Nytt bäddset iallafall, ser så fräscht ut :)


En liten uppgift vi fick häromdagen som jag lämnade in igår.
Plaggskiss i Illustrator av balklänningen jag sydde till Nicki i våras! Kul att få testa göra så mycket detaljer och pärlor :)
 





Småpill i Illustrator till J.Lindeberg-projektet, kul! :) Vill ha dessa handskarna haha... :(
Våfflor hos mamma&pappa i helgen, mums vad gott! 


/ S o f i e  


Kommentarer
Åsa Lindskog

Hej Sofie. Kanonbra 77 av 80. Måste kännas skönt. Så du skissar på handskar också. Ska du sy i skinn också? Härligt att höra att du känner att du är på rätt plats. 💗kram från moster.

2014-11-12 @ 21:04:21
Åsa Lindskog

Hej Sofie. Kanonbra 77 av 80. Måste kännas skönt. Så du skissar på handskar också. Ska du sy i skinn också? Härligt att höra att du känner att du är på rätt plats. 💗kram från moster.

2014-11-12 @ 21:04:23
Stina

Vars är bäddsettet ifrån?

2016-03-11 @ 02:58:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0