20/10 Bloggåterförening ♥

Man kan säga att jag har haft en extrem lång bloggtorka? Över 1 år.. ?!
Har ingenting att skylla på mer än att jag faktiskt har försökt vara i verkligheten desto mer och mindre i webb-världen. Men så fort man får en tid över har jag tänkt att jag ska försöka ta tag i den där bloggen igen. Och nu gör vi ett försök!

Sedan sist så har jag hunnit jobba i strax över ett år på Servicekuben AB, ett byggföretag i Malmö där jag suttit i reception/växel och lärt mig en hel del om bokföring, fakturering och företagsekonomi. Det har varit ett extremt lärorikt år och jag har fått så många nya vänner och bredare kontaktnät!
I samma veva så har jag jobbat helger på tygaffären Stoff & Stil, och desto mer på sommaren när jag haft semester från Servicekuben. Det är verkligen en dröm för mig som kreativt skapande människa, designer och tygentusiast!

Jag har dessutom också hunnit flytta från då Umeå till mitt flickrum i Malmö, sen flyttade jag in i en stooor lägenhet med en vän på gågatan i Malmö strax därpå och efter några månader så flyttade jag faktiskt in hos min pojkvän strax utanför Malmö. Och nu har jag precis spenderat mina första 2 månader i min första helt egna lägenhet i Borås.

Jag flyttade till Borås i slutet av augusti för att börja min designutbildning och här kommer jag att spendera de närmsta 2 åren. Jag var väldigt kluven i våras angående vilken skola jag ville söka in på - och om jag ville söka någonstans? Men sen, två dagar innan alla intagningsprover och ansökan till utbildningen skulle vara inne så satte jag mig och gjorde allting i sträck i fleeera timmar och ville bara skicka iväg det! Sen kände jag verkligen att det kunde gå hur som helst, iomed att jag faktiskt stressgjorde alla moment i antagningsproverna så var jag inte speciellt nöjd. Men titta vart jag är nu? Tydligen så såg dem någon sorts potential! ;)

Nu är det fullt ös i skolan och jag försöker pendla fram och tillbaka till Malmö på helgerna så mycket jag kan. Likaså försöker Robin pendla fram och tillbaka till Borås. Det är underbart att ha en pojkvän som känner att det faktiskt är okej att jag strävar efter min dröm och försöker nå mina mål - även fast det nu innebär att vi faktiskt befinner oss 30 mil ifrån varandra mestadels av dagarna i veckan. Men det blir ju desto mer kvalitetstid när vi faktiskt ses på helgerna. Tiden går fort, och nu är det bara strax över 1 månad kvar tills jag faktiskt åker hem för att stanna i en månad.. 

Detta blev en liten snabbrepris vad som hänt sedan mitt senaste blogginlägg... 

PUSS & KRAM.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0