28/11 Champagne, goodiebags och modevisning ♥

Efter att ha spenderat hela dagarna, och då menar jag HELA dagarna med projektet så var jag så välförtjänt av att bryta av med något annat igår. Efter skolan så cyklade jag hem och lade vinflaskan på kylning! Det var dags att byta om, locka håret och dra sig mot Textile Fashion Center där det var Show Up Fashion Award - en typ talangjakt inom mode/designbranschen. Här tävlar man om sjukt bra priser för att utveckla varumärket och kunna starta en riktig verksamhet! Finns massor med information på deras hemsida, och guuuud vad jag egentligen är sugen på att söka själv. Men just nu har jag ju annat att fokusera på, så det kanske dröjer något år! Det var 10 finalister som hade modevisning och vi tog platser på front row, drack champagne, minglade, åt tapastallrik och drack massa vin. Detta livet är ju bara underbart! Dessutom fick vi inte mindre än en stor papperspåse fylld med produkter, tidningar, tandblekning, trosor, haha ja allt!!! En sån här välfylld och stor goodiebag har jag aldrig varit med om!

För att inte tala om personerna som satt i juryn och skulle utse vinnaren i tävlingen... Minna, Nordisk Designskolas rektor, och sen var jag ju totalt starstrucked av att Lars Wallin och Margareta van den Bosch som också satt med i juryn. Det blev lite mingel och jag sprang ju såklart på Lars Wallin direkt haha, lika bra att presentera sig ;). Så fantastiskt att jag typ nästan skakade när jag gick därifrån.. Vidare till Margareta van den Bosch, som är en så himla cool kvinna som gjort så himla mycket för modebranschen - imponerande!

Efter modevisningen så stack jag och ett gäng från klassen vidare hem till Janine där vi fortsatte kalaset med mer vin och massa dans. Sedan var jag ju tvungen att testa på Borås nattliv - en torsdag! XoY stack vi till - och det var faktiskt grym musik och vi dansade ända till klockan blev tjugo i 2 och vi började bege oss hemåt. Lite ovant att ställena stänger kl 02 när man är van vid malmös 04... Men det var ganska skönt eftersom jag tänkte infinna mig på skolan vid 9 på morgonen. Vi har haft eget arbete hela dagen, så man har jobbat vart man vill, när man vill det vill säga. Och jag satt ensam på skolan fram till klockan blev 12 när nästa bakistjej droppade in.. Sen en efter en kom och gick alla, de flesta lika bakis haha, - och klockan blev 7 när det var dags att cykla hem. Nu ser jag på Idol och njuter av en mysig fredagkväll, trots att jag är ensam och helst hade velat ha min älskling här denna helgen... :(

Imorgon kör jag till Göteborg och hämtar upp gammelsmurfen - och sedan vidare till Skövde för att krama en massa barn! :) Kan vara skönt att tänka på annat än skola och sticka iväg på lite jobb.


Jag och Lars Wallin, en fantastisk modeskapare!
Ni som sett hans utställning Fashion Stories vet vad jag pratar om ;)


Jag tillsammans med Margarete van den Borsch, H&Ms chefsdesigner från 1986-2007. Och nu arbetar hon som kreativ rådgivare på H&M och besöker Nordisk Designskola då och då!


Vinnaren av Show Up Fashion Award var Arethe, här är hennes bidrag!

Firade finaste Carolina i lördags! Utgång på Koi och Etage, sååå himla trevlig kväll! 
 


och jag jobbar timme efter timme med mitt J.Lindeberg projekt... 

/ S O F I E 


Kommentarer
Åsa Lindskog

Låter som du haft en härlig vecka i Borås. Bra att du snackar med de riktigt stora ......heja dej. Kram moster.

2014-11-29 @ 00:44:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0