8/4 Malmö

Mycket som har hänt sen sist jag skrev. Man kan säga att presentationen/utställningen jag hade i skolan med mina kläder gick bra! Men det var snabba ryck att få all packning och sånt redo för att jag skulle åka hem dagen efter. Så som sagt nu har jag varit hemma i 1,5 vecka och haft det så himla mysigt. Firade påsk med släkten i stugan, vi gick långa skogspromenader och åkte skridskor på vår lilla sjö som hade frusit. Sen blev det såklart flera utgångar med fina vänner, skärtorsdag, påskafton och i fredags. För att inte tala om alla fikor som jag fikat, alla luncher/middagar jag ätit med vänner och antal kaffe/vin som avnjutits i strålande sol på Lilla torgs underbara uteservering varje dag förra veckan. Saknar Malmö och Lilla torg varje gång jag tänker på det.. Och självklart det fina sällskapet jag alltid lyckas dra med mig dit hihi.

Nu är det iallafall dags att vända blad och blicka framåt. Kom tillbaka till Umeå igår och det var en MASSA snö som hade kommit. Jo men tack, sa jag som hade lämnat kvar vinterjackan i Malmö. Idag hade vi iallafall handledning i skolan och nu kan jag äntligen få starta igång med det fördjupningsarbetet jag vill göra som också kommer ta resten av terminen.. Men att veta hur mycket arbete jag måste lägga ner gör att jag stänger av det mesta runtomkring och blir väldigt fokuserad på just det jag ska göra. LÄNGTAR till det där flowet man känner att man har ibland i designprocessen! 

Tänkta slänga in lite bilder från när jag var hemma :)


Home sweet home. Åh jag bara saknar mitt rum och min säng när jag ser denna bilden. Men det är underbart att komma hem och lägga sig i den när man varit borta så länge.


Carolin och jag från utgången på Skärtorsdagen. Här är vi på förfest och fick höra av någon kille att dem trodde vi var samma person. Jo men visst, tvillingar eller?


Skridskor på långfredagen i stugan!


Litet mysigt knytkalas på påskaftonskväll hemma hos mig med tjejerna.

Captain Morgan? Steph och jag på Hipp!
 

Tog en tripp till Konstrundan på Österlen med mamma och moster. Här är jag på Ystad Saltsjöbad och besöker Agneta & Carolina Gynnings konstutställning Gynning x2.


Tog mig ett cirkelfys-pass på mitt gamla gym med mamsen.

Solen skiner och påväg till ännu en fika/Afterwork-vin på Lilla torg.

Världens finaste väder när jag flög Malmö-Stockholm!

PUSS!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0