18/11 Tisdag ♥


I torsdags överraskade jag Robin med att komma hem en dag tidigare och körde direkt efter skolan mot Malmö. Det var tur eftersom att en extra dag att spendera med varandra gjorde såå himla stor skillnad. Förutom Robin så har jag hunnit med att träffa Carolina och innan jag körde hem i söndags så hann jag med lite julkortspyssel hos mammas väninna också. 

Skolan kör på som vanligt, nästa vecka ska vi ha en liten för-presentation med lärarna och nu helt plötsligt känns det som jag borde försöka få ihop allting nu. Har fortfarande en del modeteckningar, modeillustrationen och några saker kvar att göra i Illustrator.. Att bara sammanställa allt med snygg layout, färger osv. tar så himla mycket tid som man aldrig räknar med! 

Jag var hos frisören i måndags här i Borås, blev supernöjd och det var faktiskt inte så farligt dyrt heller. Bra med studentrabatt ;). Perfekt när frisören också vill styla och locka håret som har hållt sig hela dagen idag med hihi! Iallafall så blev det lite snabbplugg igårkväll efter frisören eftersom vi skulle ha tenta idag på morgonen i Designprocessen.

När jag kom hem från skolan idag så var jag så sjukt effektiv, har plockat undan, dammsugat och städat överallt och dessutom hängt upp mina nya tavlor!!! Tavelramarna är från Lagerhaus och själva tavlorna är posters jag har hittat på nätet i rätt storlek till mina ramar. Ganska mycket pill med mätandet och så jämfört med matbordet och tavlorna emellan, och är man perfektionist så ska det vara exakt ;) Klockrent blev det iallafall ;)
 
 
Lite skissarbete jag håller på med i projektet just nu!
Och äntligen är min utväxt fixad hihi! Långt, långt hår som har tagit åååår att spara! :)
 
Ni vet det där kylskåpet som alltid var fullt när man bodde hemma.. Synd att ens eget liksom inte fyller sig själv på samma sätt... och kul att mamma och pappa, som faktiskt bara är 2 st har ÖVERFULLT i sin kyl hahaha. Ätbart i min kyl? - Fetaost, ost, bearnaiesås, lite creme fraiche, morötter, vitlök. Hm.. undra vad det blir för middag...? :)
 
 
/ S O F I E  ♥


Kommentarer
*Tessan*

Åhh vad fint ditt hår är <3

2014-11-19 @ 06:58:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0