23/9 Somebody that i used to know

Tankar om framtiden finns alltid i mitt bakhuvud just nu. Jag ska ju bara vara här i 1 år, och när väl sommaren kommer så är det dags för mig att fara ut på andra äventyr. Problemet är bara var? Det finns så många olika ställen jag känner att jag hade velat prova på.. och att tiden är knapp(när den egentligen inte är det - jag har ju hela livet på mig?). Men jag vill ju komma igång så fort som möjligt med det jag vill göra, och då måste jag förmodligen hitta en 3-årig utbildning med hög status så att jag kan gå långt därefter. Jag vill synas, jag vill att folk ska upptäcka mig, lära sig av mig, inspireras av mig. Jag vill bli så stor jag kan bli, mina drömmar har inget mål. Först och främst vill jag ju utomlands. Det finns utbildningar i Köpenhamn, Florens/Rom i Italien, Paris i Frankrike, New York. Det är dessa jag framförallt kollar lite extra på... Men självklart blir jag väl lite hindrad av språket, pengarna, boende? Det enklaste rent praktiskt hade kunnat vara Köpenhamn, men jag vill ju vidare... Utvecklas längre bort, varmare ställe med någon annan livsstil än den jag är van vid! Uppleva mer!

Att man aldrig kan bestämma sig.. Detta året får bli något av ett prova-på-år, betänketids-år och se-hur-det-går-år. Önskar jag visste exakt hur jag kunde göra. Men meningen är väl inte att livet ska vara enkelt och uppenbart. Utan allting förblir ovisst, och inkluderat framtiden.


"Standing in the hall of fame
And the world's gonna know your name
Cause you burn with the brightest flame
And the world's gonna know your name
And you'll be on the walls of the hall of fame"



Hade varit trevligt att veta om någon annan ligger inne med samma framtidsångest, eller är jag totalt lonely?

PUSS!


Kommentarer
hemlig beundrare

Tycker att du ska söka dig till köpenhamn om ett år så du har nära till vännerna i Malmö!

2012-09-23 @ 15:18:07
Löjtnant

Ja rekommenderar Italien, inte av personlig erfarenhet men många bekanta har haft bäst framgång där, till skilldnad från London och New york som tydligen ska vara ett helvete.
Alla har lite ångest på livet ibland, du får sysselsätta dig med något så du inte lägger ner så mycket tid att tänka på det!

2012-09-23 @ 15:19:41
Gammal

Tycker New York, visst kan vara svårare att slå genom men gör du det så gör du det stort! Dessutom är svenskar bra med engelska vilket ger dig en stor fördel. Och du behöver inte bo mitt i New York city om du studerar där, bronx, brooklyn, queens har bra lägenheter. Du kan dessutom bo lite längre ut, Yonkers, new rochelle där du bara pendlar in för en billig peng.

Lycka till! Det kommer fixa sig till slut :)

2012-09-24 @ 01:52:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0