26/10 Underbara fredag!

Då var fredagen här! Något som man längtar efter varje vecka enbart för att man ska få kunna slappna av under helgen och ta avstånd från allt skolarbete. 

Tänkte berätta att på något sjukt sätt så mår mitt hår mycket bättre i denna miljön än vad det har gjort någon annanstans. Jag behöver enbart tvätta det 2 gånger i veckan varav jag använder inpackning en av gångerna. Och jag som alltid har varit tvungen att tvätta det varannan dag alltid! Sjukt oekonomiskt och slösande på vatten ju. Så det här är bara bra för mig och jag hoppas verkligen det kan hålla sig såhär även när jag kommer hem igen, vi kan ju hoppas liksom! Ett problem är att min hud har aldrig varit torrare.... jag vet inte om jag tvättar ansiktet för ofta? Det flagnar liksom varje dag. Behöver hitta en grym fet kräm som man kan använda både på dagen innan man tar smink och en man kan använda på natten tror jag.. Tips kanske? 

Dessutom så har jag denna månaden faktiskt haft TOTAL koll på min budget och vart alla pengar tagit vägen. För det känns som den första månaden har jag köpt massvis av saker som man behöver i ett hushåll, så de pengarna har inte riktigt varit rättvist till hur jag har velat lägga dem. Men denna månaden gick bättre, och jag kan säga att jag har spenderat 1150 kr på mat totalt!!!! Helt sjukt bra tycker jag! Och då har jag även 6 matlådor liggandes i frysen och massvis med mat kvar att laga innan jag behöver handla. Dock så har jag ju såklart spenderat liiite mer på nöje denna månaden än planerat, både på grund av lite shopping inför designuppgifter, några biljetter till modevisningar och sen lite shopping där också. Men det har jag fått unna mig nu efter att ha hållt ner på kostnaderna så när det gäller mat. Nu när jag får mitt studiebidrag igen så ska jag köra en månad av total koll på varenda krona så får vi se vart jag kan spara in. Vill ju trots allt kanske kunna spara lite nu!


Time for school, hörs ikväll!
PUSS!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0