22/10 Saknar stressen och sömnbristen..

Ska försöka att inte låta så negativ, men guuud vad jag är trött på saker. Har ingen lust att blogga för egentligen har jag ingenting att blogga om... vad vill ni läsa liksom?

Och just nu tycker jag att det vi gör i skolan är såååååå tråkigt så det tänker jag inte blogga om heller! Gick hem och bakade mig en kladdkaka, FÖRSTA kladdkakebaket här i min lilla lya så det var ju bra. Men att sitta i sitt rum och kränga kladdkaka är kanske inte det bästa när man är så himla trött på allt. Ensamtid, javisst. Men såhär mycket ensamtid alltså - är det normalt?! Och jag längtar efter värmen, vill så himla gärna åka utomlands just nu, saknar mina vänner i Malmö, saknar livet i Malmö och nu blev jag bara arg över att vintern har kommit hit trots att det ändå var lite mysigt imorse. Kan väl inte sitta inne och kolla på Gossip Girl, Glee och SATC hela tiden? Eller kan man? Igår hade jag också massa egentid så ansiksmask, hårinpackning och sånt höll jag på med innan jag blev hemmafru och lagade storkok.. Vilken söndag... Kan säga att det är ganska stor skillnad mot mina söndagar i Malmö som bestod av jobb/mysdag/familj/vänner efter att ha jobbat hela lördagnatt. Men på något sjukt sätt så saknar jag det? Stressen, sömnbristen, jobben och att alltid vara uppbokad. Det har nämligen blivit en ganska stor chock att komma hit ensam när man var van vid att aldrig ha någon tid över till att ta det lugnt eller göra annat....

Det har gått ungefär 1/4 av tiden jag kommer att vara här i Umeå........suck. Ibland önskar jag att man kunde bli någon annan för en dag så man kunde uppskatta sitt liv lite extra, för just nu är allting ganska trögt.. 

Det där lilla extra hade jag behövt just nu, tack.


Detta inlägget blev inte riktigt som jag tänkt..
PUSS!


Kommentarer
Angelique {kinkykitten}

sv: Jadu, det är svårt att säga vad man ska blogga om när man kört fast. Man kan alltid skriva just att man har en bloggtorka, be läsarna om råd. Ha önskerubriker. Berätta något om sig själv som läsarna inte vet om, visa fina foton, något man önskar eller längtar till.

2012-10-22 @ 17:20:35
URL: http://kinkykitten.nu
steph

vi saknar dig med, de ska du veta! <3

2012-10-22 @ 18:03:14
URL: http://steph.myshowroom.se
Löjtnant

Ja förstår att du inte vill sitta och kolla på Gossip Girl, Glee och SATC, det hade nog ingen klarat av. Eller det var inte så du tänkte? ;)

Ibland är det kämpigt, då gäller det att göra det bästa av situationen! Man kan ju göra något som man aldrig gjort annars, t.ex. ta en spontan semester, hoppa bungee jump, hoppa fallskärm, dyk med hajar, klättra i berg, surfa, vad som helst!

Oavsett vad du gör, lycka till! Jag tror att med rätt attityd så går det mesta. Och vad gäller bloggandet så ska man ju inte leta efter inspiration/något att skriva om, man ska bli inspirerad att skriva :)

2012-10-22 @ 19:23:48
Ems

Hej hej! Hoppas du får en trevlig kväll :)
Var gärna med och tävla i dagens blogg :)
Klicka på länken för att snabbt komma till inlägget.

http://emsinthebox.com/2012/october/varje-dag-har-du-en-chans.html

Om inte kanske kika in och kolla mina design tips och andra tips :)

om inte ha en fortsatt trevlig kväll :)
Kram Ems :)

2012-10-22 @ 20:50:32
URL: http://Emsinthebox.com
Mamma

Usch, alla har vi våra låga dagar. Förstår att det kan kännas ensamt. Kanske ta en kvällskurs till våren? I spanska, gitarrspel, målning eller vad som helst......vad är det som är så tråååkigt i skolan nu du..är lite nyfiken?

2012-10-22 @ 22:20:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0