1/10 Inspiration och idéarbete

Godkväll!
Min helg blev väldigt hektisk, mycket jobb och när jag väl var hemma så var jag helt slut. Kände mig lite seg i söndags och det ösregnade ute, så det blev ingen sushikväll som var planerad, utan istället lagade jag mat hemma och satte mig för att göra lite modecollage för september 2012. Älskar när kreativitetet bara flödar!

Idag var det däremot dundersegt att gå upp. Mörkt och kallt ute, men det blev absolut bättre av att vi hade idéarbete idag i skolan. Verkligen något av det roligaste som vi gör.. Startar ur en punkt och inspireras därifrån, sen går vi vidare och gör något annat osv. Nu skulle vi välja ett ord av ungefär 30 st, och jag valde "Stjärnglans". Utifrån det ordet skulle skriva upp massa ord som vi kopplade till det. Sedan utifrån dem orden så klippte vi ut massa bilder som vi satte ihop till ett kollage. Från kollaget skulle vi kolla på bilderna och skriva upp 5 nya ord som fick oss att beskriva kollaget. Så höll vi på ganska länge fram och tillbaka med ord, bilder, nyskapande, motsatser tills vi kom fram till en slutgiltig skiss. Så här i slutet av dagen så visade vi upp ordet, vårt kollage och den slutgiltiga skissen. Där pratade vi om vår idéprocess och det positiva/negativa med att vi var så pass tidsbegränsade i varje moment. Det blev också ett besök på Konstmuseét i Umeå, och jag tog lite intressanta bilder!



Mina idéskisser idag. Den slutgiltiga skissen tillsammans med kollaget och det ordet vi började med.


Bilder från Konstmuseét i Umeå!










PUSS!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0