6/9 20-års klänningen

Hej!

Tänkte göra ett litet inlägg angående min klänning jag sydde till min 20-års fest! Den var inte riktigt planerad som sagt utan inspirationen kommer under tiden man håller på med plagget. Det enda jag visste säkert innan jag gick till tygaffären var att jag ville ha en ljus klänning, och gärna något lite böljande/fladdrande, som chiffongtyg. Mer än så mycket tankar brukar jag inte ha i så tidigt skede, men när man väl går bland tygerna, letar efter passande färger, tyg, annat material så får man en sån grym energi och bara ser massa plagg framför sig av olika tyg. När jag väl har köpt tyg och tänker ungefär hur plagget ska se ut är det bara att börja skissa. Självklart gör man något snabbt som beskriver plagget i stora drag, och ofta så ändras plagget lite under tiden man arbetar med det. Man hittar nya lösningar och ser nya möjligheter och använder sig av det istället för det som till en början var tanken. Här får ni lite bilder av min söta klänning. Köpte totalt 3 tyger, använde enbart vanlig symaskin alltså ingen overlock alls. En knapp, sidenband samt dragkedja även använt. Tiden blev utmätt till 20-24 timmars arbete från att jag började skissa tills att klänningen var fullständigt klar.

Här är arbetet från början till slut: 






















PUSS!









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0