26/10 Helgen som gått.

Nu sitter jag här söndagkväll och undrar vart helgen tog vägen.. I fredags kändes det som att den skulle ta en evighet att komma igenom eftersom att det faktiskt var min första helg helt ensam i Borås. Robin har varit och fiskat i massa dagar och jag har saknat honom hela helgen i princip haha! Nämen jag har haft fullt upp jag med..

I fredags fick jag gå tvinga mig själv att somna så tidigt det bara gick eftersom jag skulle upp tio över 5 lördagmorgon (komiskt att jag brukade komma hem denna tiden för två år sen på lördagmorgnarna haha). Men igår stod det jobb på schemat och jag satte mig i bilen kvart i 6 för att styra mot Göteborg. Kändes som en oändlig väg som aldrig skulle ta slut... i bäcksvart mörker och ösregn försökte jag ta mig fram mellan vattenplanande lastbilar. Tillslut framme i Göteborg, jag mötte upp 2 kollegor och bytade bil för att sedan köra vidare till Askim i Norge. Fortfarande bäcksvart och ösregn och översvämningar på flera ställen. Det var inte den roligaste biten att köra men det är ju bara att stå ut. Väl framme på ett köpcentrum i Askim så spenderade vi hela dagen där som Tom & Jerry. Det var sjukt mycket barn på plats och vi kunde knappt röra oss för att alla skulle kramas, ta bilder och hälsa på oss!
Vid 16 så var det bara att köra tillbaka mot Göteborg, och denna gången slapp jag köra så fick ta en liten tupplur istället. Vi var i Göteborg igen vid 7 och lämnade av Tom&Jerry på kontoret för att sedan byta till min bil och sen var det bara att köra tillbaka hem till Borås(återigen i bäcksvart mörker och ösregn). Dödstrött som jag var så la jag mig direkt i sängen och såg på tv resten av kvällen tills jag somnade.

Idag har jag försökt plugga, eftersom vi har tenta imorgon och jag har typ inte pluggat någonting! Lite ångest, men jag hoppas det går hyfsat bra ändå. Typiskt att jag fungerar på det sättet att jag gärna skjuter upp saker och gör allt annat än det jag borde. Så är det alltid med plugg och jag vet om att jag borde börjat i tid. Men imorse så kände jag istället för att rita en tavla, städa, diska, fixa lite här hemma och så innan jag satte mig ner och började läsa. Sen sprang tiden iväg och till slut har jag nu försökt streckläsa allt till tentan imorgon ;) Nice work liksom! 

Nu ska jag krypa ner i sängen, läsa igenom papperna en gång till och sedan ringa min älskling och säga godnatt. För guuud vad jag har saknat honom och längtar till fredag när han kommer hit. 


Jag är Jerry till höger :)

Tavlan som jag fixade ihop imorse!

/Sofie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0