26/9 Mönsterkonstruktion

Nu har vi börjat göra egna mönster, äntligen! Var tvungen att leta upp en bild på någonting jag ville göra mönster av, och valde en väldigt snygg figursydd kavaj med volang nertill. Något jag är riktigt sugen på att sy till min kollektion möjligtvis med några ändringar. Jag använder mig av ett grundmönster på en kavaj, och sedan fixar vi till lite mönster från en vid kjol som vi kan använda som mönster till vår volang nertill. Imorgon ska jag göra slutet på mönstret sen är det klart att användas! 

Ikväll blir det nog bara en mysig kväll hemma med lite pluggande. Har några saker att fixa på en gammal uppgift och dessutom har vi litteraturseminarium på tisdag, så jag ska försöka hinna läsa klart boken idag. Orkade inte riktigt sminka mig idag, så det blev bara snabbt på med läppstift innan bilden togs!




Och här är bilden jag utgick från när jag skulle rita mitt mönster. Detta är en kappa, men jag tänker mig en kavaj som slutar med volangen och i ett helt annat tyg! :)

PUSS!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0