25/9 Vanliga tisdag med ovanligt samtal!

Började dagen stadigt som vanligt med min tallrik gröt och knäckebröd med ägg på! Och lite lat som jag är.. så hackade jag ihop en liten sallad till lunch, eftersom jag käkade upp matlådan igårkväll när jag inte orkade laga middag. Har varit och fixat mig ett gymkort också! Riktigt superduperbra, så jag kom precis hem efter 1,5 timmes gymträning :).

På bussen hem ringde en person jag aldrig trodde någonsin skulle höra av sig till mig - en av killarna som jag jobbade med när jag volontärarbetade i Sydafrika för 1,5 år sen. Han är sydafrikan och jobbar på kontoret på Star for Life, organisationen jag jobbade för när jag volontärade. Nu är han alltså i Sverige på besök med Star Choir, en kör som reser runt och turnérar i Sverige med ungdomar från svenska skolor - ett underbart samarbete jag själv tog del av första året det genomfördes! Dem ska alltså ha konsert här i Umeå på lördag, tyvärr jobbar jag men kan se om jag hinner få in en liten träff med min trevliga vän JD ändå innan han hinner lämna igen :)! Ååh vad glad man kan bli av ett oväntat samtal, och nu längtar jag bara tillbaka till Sydafrika igen. Ingen stress, inga måsten, man tog att som det kom - det var så härligt att leva där! Speciellt upplevelsen att bo i en hydda - I love it, och hade gäääärna gjort det igen ♥!



PUSS!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0