10/12

Nu har jag inte skrivit på väldigt länge.. dels för att jag har varit extremt upptagen med skola och dels för att jag har varit väldigt trött och bara inte orkat slå på datorn.. Men det ska bli ändring på det! Idag har jag skrivit nationella prov i matte b i 4 timmar. Tyvärr räckte inte tiden till, vilket är konstigt(!), så jag hann inte göra klart sista uppgiften...

Har blandannat en liten incident som hände för typ 2 veckor som jag tänkte berätta om!
Jag kommer hem från skolan, tänker att jag kanske skulle sätta mig och sy något i arbetsrummet. Jag går dit och börjar ta fram tyget och sedan klippa, nåla och allt man gör. Efter att jag hade sytt i ett par timmar, så tänker jag "- Ja nu är jag snart klar!". Så jag ska bara nåla upp kanten längst ner för att sy den, sen är klänningen klar. Rätt som det är så känner jag en rökdoft av något slag, det luktar bränt liksom. Så jag vänder mig om och ser att hela symaskinen ryker! haha.. kul att skratta åt efteråt, men tyvärr hade det börjat brinna i symaskinen då ett skyddhölje av plast hade tagit fyr. Intressant tycker jag, och istället sätter mig och syr klart kanten för hand.
Så ja, nu har min önskelista till jul utökats med en Symaskin!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0