6/9 Dagens arbete - kollektion

Hej!

Idag har jag skissat sedan kl 11 till kl 5 idag. Vi hade självstudier men fick en stor uppgift att arbeta med så jag åkte till skolan lite senare och slutförde den där. Av allt vi hittills gjort skulle vi göra välja 3 saker att inspireras från. Jag valde mina två växtoutfits och en tredje som var ett grupparbete vi gjorde. Uppgifter var upplagd som så att utifrån de 3 sakerna jag inspirerades av skulle jag skissa 6 överdelar. Av dessa 6 skulle jag välja ut det bästa och skapa 4 nya, utifrån dem skulle jag sen skapa 2 stycken slutgiltiga överdelar. Man ser ju verkligen linjen som går genom en kollektion. Väldigt kul uppgift tycker jag! Dock var jag nog ensam om att inte använda några färger alls i mina skisser. Tror nog jag gillar det mer svartvitt, eftersom att jag tänker att antingen är plagget svart eller vitt. Man får också en helt annan känsla av plagget i sig och inte behöver bli blind på en färg som plagget har. Och vi var tvungna att ha med 3 element: olika sorters krage, manschett och knäppning någonstans i dessa skisser. 

Här är mitt resultat:

De första 6:





De bästa av dem 6 övre blev dem här 4:




Och det bästa av dem övre 4 blev dem här 2:




PUSS!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0