15/10 Umeå Fashion Week, dag 1

Åh, jag har haft en supersprudlande dag. Blir så lycklig när jag får sånna här energikickar och borde verkligen få det oftare! Helgen blev som sagt lite seg.. var mest hemma och fortsatte desperat se om alla säsonger av Gossip Girl, som jag gjort nu över minst 100 gånger ungefär. Kan fortfarande inte få nog - i love it. Och ni som inte har sett dem GÖR DET. :) 

Idag var första dagen på Umeå Fashion Week och jag är väldigt förväntansfull av vad det innebär! Tänkte att jag skulle ge mig ut på stan för att se vad som hände. Väl i stan så var jag tvungen att fixa lite ärenden, så köpte på mig en massa saker jag behövde till hemmet och så. I många butiker så fanns det extrapris på vissa varor för att det var UFW, i andra butiker var det tävlingar, bjöds på lite dricka, man blev sminkad, kunde bli stylad och flera företag hade olika sorters event. 

Nu på kvällen så bestämde jag och två andra från klassen att gå på Karina Ericsson Wärn's föreläsning. Hon är författare till boken Modebibeln, och jag kan säga att jag blev helt betagen. Tyckte det var en grym föreläsning! En snabbgenomgång om modet genom åren, allt från personer till klädeskedjor, till stora gigantiska bolag. Självklart köpte jag också boken på plats och fick den signerad, kan knappt vänta med att börja läsa!

Tänkte även berätta att imorgonkväll ska jag gå och se modevisningen Kii på Sagateatern här i Umeå. Kii är en butik som säljer kläder från massa olika märken, bl.a ACNE, Cheap Monday, Hope, Ida Sjöstedt, Nudie, Rodebjer, Snö of Sweden och massa fler! Ska bli så himla roligt, och på torsdag ska jag gå på Filippa K's modevisning också! Åh vad jag längtar! :D Kommer ta en massa bilder som kommer upp här på bloggen med!








Förresten så ska jag tillsammans med min klass som läser Fashion Design, ställa ut varsett plagg vi gjort under onsdag och torsdag. Här är länken till UFW's hemsida: http://www.umeafashionweek.se/static/sv/137/

Puss på er! 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0