13/10 Föregående helg och planering inför UFW

Hej!

Jag hoppas verkligen alla har haft en härlig vecka och föregående helg! Jag har varit fullt uppbokad själv under denna tiden och tyvärr inte hunnit blogga, men här kommer en lite sammanfattning av vad jag har hittat på! Min dunderhelg började med att jag i förra fredagen tog flyget mot Stockholm och vidare till Malmö. När jag hade landat var det bara att transportera sig i ösregnet(suck) mot huset och mitt älskade sovrum ♥. Väl hemma väntade jag in de andra familjemedlemmarna och det blev en stor överraskning att jag hade kommit hem. Som jag saknat er! Så fredagen spenderades med världens godaste hemmalagade finmiddag och massa mys med familjen och vovven. Och så fick jag äntligen sova i min egen säng igen! Usch vad jag saknar mitt rum egentligen... :( 

På lördagen blev det storshopping, det var mycket vi skulle hinna med så drog med mig mamma till Ikea, Rusta, Stoff och stil och sen in till gågatan för att köpa lite skor och dylikt till mig och presenter till pappa som fyllde år i onsdags. Det blev massa nödvändigheter som jag skulle ha med mig hit, förvaringar, massa köksmaterial och såklart tyger och dekarationer till min klänning jag ska visa upp på Umeå Fashion Week! På kvällen så blev det en riktig superduperfest med mina fina vänner. Åh, vilken bra kväll det var! Ett problem: glömde mobilen i taxin... Men det är sånt som händer. 

Söndagen kom lite släkt hit och vi åt trevlig middag och tårta för att fira pappa. Jag var jättetrött efter den vilda festen lördagnatt så jag gick och la mig ganska tidigt för på måndagmorgon så flög jag återigen tillbaka till Umeå. 

Veckan har varit väldigt tuff, haft jättemycket att göra eftersom jag missade både hela fredagen och måndagen när alla andra jobbade på med sina projekt inför Umeå Fashion Week. Så i tisdags var det bara att ta mig till skolan och sätta igång så snabbt som möjligt. Jag hade köpt allt material i Malmö, så jag hade fixat det mesta redan vilket nog var tur för alla andra såg ut att ha kommit ganska långt när jag kom dit. Men jag körde igång i mitt tempo och jag måste säga att jag blev förvånad över hur man hamnar i någon slags extas när kreativiteten flödar och man glömmer bort både hunger och verklighet. Rätt som det var så var klockan 21 på kvällen och jag hade arbetat i 12 timmar i streck med enbart en lunchpaos. KUL! Följande 2 dagar såg exakt likadana ut, men där påminde jag mig själv att ta med mig något snack så jag inte skulle svälta helt.. haha!

Men igår var det dags för vår första "presentation" av vårt plagg inför klassen. Tanken var att det skulle vara en överdel, men jag tyckte att det skulle vara tråkigt att hänga en överdel på en provdocka under UFW, så ville hellre göra en klänning. Och visningen gick bra, jag fick superbra respons från både klasskamrater och lärare som blev imponerade och pratade med mig individuellt om hur mycket dem gillade min klänning! Så det är verkligen kul att höra, för jag hade ju kämpat så!

Bilderna nedan är från vår visning igår i skolan, och där gick vi genom hela idéprocessen fram till slutgiltiga skissen och sedan fram till plagget - som alla skulle ha på sig under redovisningen(även om det var färdigt eller ej färdigt). 




Som ni ser är det lite pärlor på, men långt ifrån alla sitter där. Det ska komma mer, har bara inte hunnit än!













Här ovan var det enbart min visning av min vändbra klänning som jag gjorde, dock inte helt klar med pärlorna som dekoration, har en del kvar att sätta fast!

Och här nedanför kommer bilderna på resten av klassen.



Moni's framtisplagg


Tobias jacka


Jens jacka


Marlene's poncho


Angelicas blus

Ronjas taggklänning

Tomas väst

Ingrids jacka

Ingrids korta framtidsjacka

Amanda, Hanna, Sofia, Emelie i sina klänningar

Sofias klänning

Hannas klänning

Amandas klänning

Siri's klänning

PUSS♥!



Kommentarer
steph

helt underbar är den!!, det vet du att jag tycker hihi. keep up the good work. sjukt stolt är jag! <3

2012-10-13 @ 12:25:19
URL: http://steph.myshowroom.se
Mamma

Så vacker/snygg klänning Sofie. Härligt att bli så uppslukad av kreativitet.....kommer ihåg när jag var liten o mormor ibland kom igång o sydde hemma så att hon nästan glömde bort att laga mat till oss och att hon satt uppe halva nätter ibland och bara sydde o sydde (ljudet av symaskinen som lät ingav mig ro och trygghet ;) ).....kram mamma

2012-10-13 @ 20:12:11
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Jenna - inspiration | foto | personligt ♥

Tackar så mycket :)

2012-10-14 @ 13:57:12
URL: http://thisismydestiiny.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0