3/10 Skisser som förde fram mig till nästa projekt

Har alltså gjort lite idéarbete igårkväll och idag inför nästa designuppgift som ska vara klar om typ 1-1,5 vecka. Började bara rita med massa vattenfärg och så skulle jag se vart det tog mig! Började med 3 ursprungliga skisser, och sen tog jag det bästa från dem och gjorde 2 till.. Av dem slutgiltiga har jag valt den ena att sy som designprojekt 2. Har även tänk lite på funktionen av denna. Och tanken är att jag "fodrar" klänningen så att den är svart på baksidan.. Dessutom tänkte jag göra den vändbar - att du ena dagen kan gå ut i vit klänning, och sen bara vända den ut och in och att klänningen då blir likadan fast i svart! Hoppas min tanke fungerar och blir så bra som jag tänkt mig :)!






Klänningen som jag slutgiltigt bestämde mig för att göra. Anledningen till att jag valde denna istället för den här nedanför är enbart för vi är tvungna att använda vävt tyg, vilket betyder utan elastitet eller stretch. Så då fungerar helt enkelt inte den klänningen här nedanför att göra snyggt!






PUSS!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0