Dag 5 - inspirational boost. Vad är kärlek?



Idag ska jag skriva om kärlek. Vad är kärlek egentligen? Det är alltid en svår fråga att besvara. Kärlek för mig är ju någonting som växer fram mellan människor under en period. Men det innebär inte alltid kärlek kärlek. Det finns ju olika sorters kärlek, man kan älska en vän, men kan älska sin familj och man kan älska en färg eller hund eller något annat. Kärlek till någon/något är iallafall en känsla som jag tror många strävar efter. Och som sagt man klarar sig inte utan kärlek heller, alla behöver det i någon form. Det får en att må bra men också ibland kan olycklig kärlek få en att må dåligt.

Kärlek är en känsla som får vissa att pirra i hela magen och andra blir varma i kroppen. Några kallsvettas andra blir energiska. Det frambringar olika känslor hos olika personer när de är kära. Som sagt så är det inte alltid positivt heller. Kärleken skiljer sig väldigt mycket beroende på om den är besvarad eller inte. Är du lyckligt kär känner du dig självklart oövervinnlig, men om du däremot är olyckligt kär så kan det kännas som om hela världen bara rasar samman.

Sen tror jag också det är så att man ofta kan blanda ihop kärlek med att man bara gillar någonting. Det är kanske svårt att veta för vissa om man verkligen är kär, man kanske bara är lite intresserad? Ena dagen kan du vara enormt förälskad i en person och andra dagen kanske inte alls? Är det då kärlek? Många tycker att kärlek är när man känner varandra väl, att det växer fram mellan två personer, att man accepterar varandras bra och dåliga sidor, medan andra tror på kärlek vid första ögonkastet.

Men jag tycker att kärleken är individuell och upp till var och en att bestämma hur dem vill tolka det. Ingen har rätt att säga att det ska vara på det ena eller det andra sättet. Men vi alla kan väl vara överens om att KÄRLEK, det är en grymt stark känsla.

Vad tycker DU är kärlek?


Dag 1 – Presentera mig själv.
Dag 2 – Min första kärlek.
Dag 3 – Mina föräldrar.
Dag 4 – Det här åt jag idag.
Dag 5 – Vad är kärlek.
Dag 6 – Min dag.
Dag 7 – Min bästa vän.
Dag 8 – Ett ögonblick.
Dag 9 – Min tro.
Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.
Dag 11 – Mina syskon.
Dag 12 – I min handväska.
Dag 13 – Den här veckan.
Dag 14 – Vad hade jag på mig idag.
Dag 15 – Mina drömmar.
Dag 16 – Min första kyss.
Dag 17 – Mitt favoritminne.
Dag 18 – Min favoritfödelsedag.
Dag 19 – Detta ångrar jag.
Dag 20 – Den här månaden.
Dag 21 – Ett annat ögonblick.
Dag 22 – Det här upprör mig.
Dag 23 – Det här får mig att må bättre.
Dag 24 – Det här får mig att gråta.
Dag 25 – En första.
Dag 26 – Mina rädslor.
Dag 27 – Min favoritplats.
Dag 28 – Det här saknar jag.
Dag 29 – Mina ambitioner.
Dag 30 – Ett sista ögonblick


Kommentarer
karolinajonsson

2011-06-20 @ 01:57:06
URL: http://jonssonsfoton.blogg.se/
karolinajonsson

lycka till :D

2011-06-20 @ 01:57:16
URL: http://jonssonsfoton.blogg.se/
A

Allt bra med dig? :)

2011-06-20 @ 12:51:17
URL: http://alawiis.blogg.se/
FREDRIKA PERSSON

SV; Härligt! med mig är det inte så bra..

ha en bra kväll :)

2011-06-20 @ 18:31:43
URL: http://frdrika.blogg.se/
emma

Fin blogg! hur mår du idag då?

2011-06-20 @ 19:14:55
URL: http://emmadewi.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0