Massor att göra..



Jag ska snart börja plugga, har två prov på måndag. Ett i matte och ett i spanska. Det börjar faktiskt bli lite tufft med att hinna läsa ut Matte C på mindre än en termin när det är en 100 poängskurs.. Men jag får väl kämpa lite!

Dock jag har FN-rollspel på tisdag, onsdag och torsdag. Vilket innebär att jag är Senegal med ett par andra i min klass, vi sitter i olika utskott och ska representera Senegals åsikter. Dvs, jag sitter i det ekonomiska och finansiella utskottet - vilket är vääääääääldigt kul. Dock så är jag ambassadör för Senegal också, så jag måste hålla ett öppningstal i generalförsamlingen under invigningen. SÅ JAG KOMMER HA MASSOR ATT GÖRA! :) Det ska bli sjukt roligt, det kommer vara flera olika länder då det är skolor både från Lund och Trelleborg också.

Nu tror jag faktiskt att jag ska åka upp till stan före jag börjar plugga, eftersom det är dresscode på rollspelet.
Förmodligen tror jag att det blir kavaj, kjol och skjorta för mig.


"Det är viktigt att klä sig korrekt och propert under rollspelet. I ett FN-rollspel finns en del koder som måste följas, för att det ska bli lättare att åta sig rollen som diplomat.
     Detta innebär att alla deltagare ska vara klädda formellt, det vill säga absolut inga jeans eller gympaskor. Av herrar förväntas kostymer och skjortor med matchande slips och av damer förväntas finbyxor med skjorta eller liknande eller en proper kjol med matchande överdel. Korta kjolar eller väldigt urringade toppar är inte acceptabelt. Både för herrar och damer är det finskor som gäller.

Om man inte följer dessa regler har ordförande rätt att tillrättavisa delegaten, eller i värsta fall, skicka ut denna.
"



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0