Tisdag 17 Mars 09



ska väl börja med att sammanfatta helgens händelser;
fredags - var hemma och pluggade hela kvällen, fick gjort ganska mycket och det kändes sjukt bra. Men tyvärr så kände jag mig väldigt nördig!
lördags - upp vid 1, hade samling till match kl 3. Kvarnby - Eskilsminne, träningsmatch, tyvärr blev det slagsmål.. haha jag var dock inte inblandad! Efter matchen blev det en snabb dusch och sedan åkte man direkt till farmor&farfar på kalas, eftersom farfar fyller 75 GRATTIS! och det blev väldigt god mat och trevligt sällskap! Vid halv 9 tiden åkte jag och syrran till centralen, hon skulle ta tåget och jag skulle byta buss och åka hem till wille. när jag kom dit var där redan folk, sen sov jag där.
söndags - vaknade av att oscar & andreas ringde vid 9 för dem skulle sticka. (dom hade också sovit där). haha.. fast jag somnade om och sedan glömde man bort tiden, vaknade igen vid halv 2, sen var det bråttom att komma till dansen som började kl 3! Fast jag hann även om jag missade bussen.. :) Mamma hämtade mig efter dansen, sen var det bråttom att duscha, packa lite saker osv. Och sen körde mamma mig till Lidia, på kvällen stack jag och hon på MBEF-fest inför musikalen, där det bara var folk som var inblandade och hjälpte till. En väldigt händelserik kväll ska jag berätta att det var! Fast självklart tog man det lugnt och somnade gott hos Lidia efter taxi hem, mackor och juice vid 3-tiden!
måndags - vaknade hos Lidia av att min mobil ringer vid 10, tyvärr är jag lite yrvaken och förstår inte att jag ska svara.. Fast en liten stund efteråt ringer Lidias mobil, då är det vår idrottslärare som berättar att hon är sjuk så varken jag eller Lidia kan ha utvecklingssamtal med henne idag. Vi går upp och äter frukost, sen börjar jag fixa mig lite och åker sedan till skolan där jag hade utv.samtal från kl halv 1 till halv 4. På kvällen blev det träning :))

Idag har jag annars varit i skolan, slutade vid 2, fast satt kvar till 4 och pluggade en massa. så nu har jag de flesta läxorna gjorde denna veckan. Stack hem till wille en stund sen också med oscar. Och nu ska jag faktiskt snart lägga mig och läsa AnneFranksdagbok som jag tyvärr har tappat stinget för igen... =/
 

Förresten så missade jag både One Three Hill & Gossip Girl i söndags! Vet någon var man kan hitta avsnitten eller när repriserna går? Kanske finns det någonstans man kan läsa vad som hände?.. haha.. känner mig lite desperat, tyvärr!


TJINGELING!


Tänkte också passa på att lägga in en bild på denna klänningen. Den sydde jag för ungefär 9 månader sedan, eftersom jag skulle använda den på min Bal i 9:an.
Har använt någon slags silkestyg under, som var ganska tjockt. Sedan sydde jag på ett spetstyg ovanpå och till sist veckade jag tyllen och fixade där nere. Även blixtlås i sidan och det rosa silkesbandet i mitten tänkte jag egentligen sy fast, men det blev super såhär!
Medans andra klänningar gick på ungefär 500-1500 kr eller mer, så blev min totalt ungefär 150-200 kr!



Kommentarer
johan :D

jätte fin gumman!!!:O<3

2009-03-18 @ 16:57:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0