Onsdag 25 mars 09



Gick hem från skolan pga alla mina besvär. Körtlarna i halsen är svullna, huvudet gör ont, kramper i magen, trött & utmattad + en fet förkylning ovanpå detta. Även munsår och imorse vaknade jag med ett svullet öga... jättekul? Vet inte vad detta är.. Har fått råd av syster att omedelbart uppsöka läkare, för något kan vara allvarligt. Annars sa hon till mig att VILA, för det kan även vara föra att jag är för stressad helt enkelt och att det ger utslag såhär. Hade faktiskt feber förra veckan också, kan vara att min körtelfeber(som jag hade för ett lite mer än ett halvår sen) har blommat upp igen. Annars var det bästa hon sa idag ; "Sofie, du hade förmodligen behövt ditt sommarlov nu, och verkligen få vila ut dig efter allt du stressar..".

Förövrigt har jag bara åååååångest. Jag har fått för mig att försöka gå ner massa i vikt nu. Jag vet att det låter jätte patetiskt, men tyvärr så tror jag detta är en anledning till en del av det ovanstående sakerna...
Ska bättra alla mina vanor från och med idag. Försöka att sova ordentligt(dvs inte 4-6 h per natt som det brukar bli), äta regelbundet, varierat och BARA nyttigt(svårt när man är stressad). Sen ska jag försöka gå ut på promenader mer, börja cykla till skolan när det blir lite varmare. och TRÄNA FOTBOLL & DANS.
Någon som har förslag på bra mat eller hur man ska lägga upp dagarna?
Ska göra mitt bästa, jag lovar!

jag måste börja må bättre...


Idag kom syrran hem med 3-4 olika tyger som ska vara till hennes studentklänning! Inte säkert att jag kan sy den dock, eftersom jag är så stressad så vill dom ju inte lägga detta också på mig. Men jag tycker egentligen bara att det är kul ju.. Hoppas jag får tid till att göra det!


Dagens låt: Micheal Jackson - Thriller
Det är denna låten jag kommer att dansa till på musikalen Destination Inspiration den 1:a och 2:a april. Och det är faktiskt så att vi kommer att dansa så som dom gör i denna videon;
http://www.youtube.com/watch?v=zgnlZs3uB2Q&feature=related

GODNATTGODNATT YA'LL!

mums?


Kommentarer
Victor

Caesarsallad är gott! och jag tror att det är nyttigt (?) Och det enklaste man kan lägga ner på är egentligen att äta mörkt bröd istället för ljust, och inte så mycket ost eller sånt, om man nu brukar ha det på, det hjälper sjukt mycket faktiskt! i övrigt får du krya på dig! hoppas det blir bättre :)

2009-03-26 @ 17:53:57
URL: http://papagorgo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0