Nytt försök!



Denna bloggen gjordes ungefär i mars/april 2008. Tyvärr så var jag bara aktiv och skrev i perioder, alltså väldigt tråkigt för läsarna.. haha. Men nu har jag gjort ett nytt försök, tog bort allt gammalt på bloggen. Alla gamla inlägg och bilder samt designen är omgjord. Så nu ska jag försöka satsa på bloggandet igen.

Bloggen kommer att vara personlig, men också innehålla mycket om mina kläder jag syr, det är väl det som jag först och främst tänkte på när jag skulle börja med bloggen igen. Fast eftersom jag inte har så mycket tid att sy nya kläder, så kommer jag även skriva vanligt om mitt liv och hur mina dagar ser ut. Men nu först tänkte jag presentera mig:

Mitt namn är Sofie Forsberg (som om man inte förstår det liksom ;s?), jag bor i Malmö och går första året i gymnasiet på Malmö Borgarskola. Där läser jag internationell samhällsvetenskap, en linje som handlar mycket om mänskliga rättigheter, internationella relationer, FN och EU. Skolan tar upp väldigt mycket av min tid då det är enormt mycket plugg och alla är extremt amibiösa!

På fritiden så spelar jag fotboll i Kvarnby IK, började spela när jag var 6, så nu är jag inne på mitt 11 år som fotbollsspelare. Jag går även på street/hiphop dans på Rydbergs Dance Academy, och dansar där en gång i veckan och jag gjort det sedan några år tillbaka.

När jag väl har tid över från mina aktiviteter och skolan, så gillar jag att sy. Jag syr kläder till mig själv, ibland redan från grunden, men kan också köpa ett plagg och sedan göra om det till något annat som känns mer personligt och unikt. Något som faktiskt börjat komma nu mer och mer för mig. Jag har sen ca 3 år tillbaka varit väldigt modeinriktad och inne på märkeskläder av alla slag, Köpte mest plagget för att märket syntes osv. Men nu senare känns det inte lika viktigt längre, även om jag fortfarande har kvar lite märkesnoja, så kan jag ändå känna att det kan vara bättre att köpa en vanlig tröja på H&M, istället för en likadan med ett märke på, tusen kr dyrare på MQ liksom. Att bära sina egna kläder som man själv gjort och att någon sen kommenterar ''Vad snygg klänning!'', gör att man känner sig lite mer stolt över sig själv varje dag. Så jag ska verkligen försöka få mer tid att sy kläder. Vi får väl se vad jag har än sålänge!

Har ni frågor eller undrar någonting så kan ni kontakta mig på: [email protected]
Annars är det bara att kommentera på! :)

TJINGELING!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0