'Flyga drake' och 'Tusen strålande solar'



Flyga drake:
En bok där man fängslas redan från början och kan inte slita sig förrän man läst klart den. Många starka händelser i boken och författaren får fram det med otroligt träffande och utförliga beskrivningar. Finns även på film, som tyvärr inte är lika bra, men ändå värd att se av dom jag har hört som sett den. En bok väldigt värd att läsa som får dig att tänka efter kring skildringar och svek mellan olika folkgrupper och vänskap.
En klar favorit!


Tusen strålande solar:
Efter Flyga drake så hade jag höga förväntningar på denna boken eftersom den sägs vara bättre. Tyvärr blev jag lite besviken. Den var svår att komma in i och var lite långtråkig i början, hade inte samma effekt som den andra boken. Men efter ungefär halva boken blev den bättre och till slut knöt författaren ihop allting och den sorgliga historien om kvinnans situation i Afghanistan når ens hjärta. Ett tips är att inte sluta läsa även om den verkar seg i början.
Denna bok är bättre än många andra böcker jag läst!


Kommentarer
Anonym

Håller inte riktigt med dig. Tyckte tusen strålande solar var mycket bättre än flyga drake......men båda är värda att läsas och få en insikt i hur det kan vara i Afganhistan just nu 2009.......att inte världen kommit längre....riktigt grymma skildringar över olika livsöden! mamma

2009-08-01 @ 18:34:17
Kim

Jag har läst "Flyga drake" nyss och jag tyckte den var skit bra:D jag skrattade och grät! Föresten jag gillar att du har bok recensioner ;D

2009-08-02 @ 12:26:53
URL: http://kimdahlbeck.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0